Un pequeño pedacito de mi que abro al mundo...

Una petita part de mi que obro al món...

A little piece of myself that I opened to the world...


dilluns, 23 d’abril del 2007

Feliç dia de Sant Jordi

¡Hola a todos!
Hoy es el día de Sant jordi. Desde aquí sencillamente quiero dedicaros a todos esta rosa y esta poesia que resume la leyenda de la presente jornada. Que todos vuestros pequeños sueños se cumplan día a día, como día a día el rocío, hace llorar a las rosas por la alegría de un nuevo amanecer.
Besos
Gatet

SANT JORDI TRIOMFANT

Bella princesa empresonada
quin dol hi ha en el teu mirar!
De nostra mare ben amada
tens el posat i el bell parlar.

Dins de la torre desolada
ta gran bellesa veus marcir,
un drac ferotge és a l’entrada
que t’urparà si vols sortir.

Té la mirada tota encesa
de gelosia i de rencor.
No vol que te vegin ta bellesa;
no vol que et tingui ningú amor.

Finestra enfora, si t’aboques,
l’escup la fera el seu verí;
si amb els teus clams ajut invoques
amb un bramul no ho deixa oir.

Bella princesa empresonada,
quin somniar en els temps d’abans,
quan de tots eres festejada
i els reis et feien besamans!

Mes si el passat l’esguard s’emporta,
el cor s’emporta l’avenir;
una clamor se sent prou forta
que la captiva pot oir.

Semblen cançons de la vetllúria;
potser són himnes del present...
És la remor de la boscúria
quan de nit passa un cop de vent?

O bé és l’onada quan arriba
portant al si la tempestat...
A dins del cor que la captiva
una esperança ha clarejat.

És com després de la nit bruna
que el sol s’aixeca resplendent,
i la claror es llença tot una
dins les tenebres del torrent.

Entre les boires lluminoses
veu la princesa el bell demà.
Quan els rosers s’omplin de roses,
blanc cavaller arribarà.

Nua l’espasa, el braç enlaire,
devers el drac avança ardit.
Del primer cop, esqueixa l’aire;
el segon cop, l’hi enfonsa al pit.

Ja triomfant, la dama albira
i obre les portes diligent;
o mentre el monstre en terra expira,
surt la princesa resplendent.

I ella, com tu, té l’alegria,
perquè, com tu, ha deixat el dol;
que la llegenda és profecia,
i el cor li diu que Déu ho vol
que vingui l’hora pressentida
que la llegenda reviurà.

Quan els rosers trauran florida
la profecia és complirà.

Josep M. Folch i Torres (Barcelona 1880-1950)

4 comentaris:

Snap ha dit...

Ahora descubro que tiene sun blog. no si no se podía evitar. Esto es ocmo el que no tenía mobil y decía , uyy yo nunca tendré.- Al final o te lo comprabas o desaparecías dle mapa^^



Bueno me alegro que andes por estos lares y aprovecho para saludarte que hace mucho que no coincidimos por ahí ni nada^^

Adeuuu^^

Anònim ha dit...

gata-coja!!!!

te he pillao!!!!!

no me sabia yo esto del blog...

si es que se pilla antes a una gata coja y manca que a un mariquita soltero...

petonarros!!!
i bon sant jordi!!!!!!!!

rEd

PD: he regalat rosa i llibre... pensaba que el polac es menjaria la rosa i s'eixugaria el cul amb el llibre... pero tot ha anat com calia... sort!

Snap ha dit...

actualizamos pronto . Que te esta ocmenzando a salir polvo en el blog. Yo aki veng aentrar y siempre veo la rosa de Sant Jorsi. Que ya son muchos dias

Bueno por el resto nada espero que esstes bien

Venga un saludo^^

Anònim ha dit...

Querido amigo del alma,

Te desearía lo mejor si no fuera porque el calor del sombrero que sostiene mi largo cuello me impide pensar con lucidez. A veces, cuando miro la copa de martini que descansa a mi lado, pienso si no sería mejor que me hubiera ahogado aquel día en el cuenco de punch de aquella horrible fiesta.
Te pediría disculpas por mi falta de claridad, pero es que he pasado tan mala noche que no tengo fuerzas para hacerlo, creo que ni las olas de la marejadilla hacen tanto ruido como el que ahora se produce en mi delicada cabecita rubia, que no sirve para nada más que para sostener sombreros. La verdad es que no tengo idea de cómo puedo estar atinando tan bien las teclas de este extraño electrodoméstico.
Creo que lo mejor será irme de shopping a gastar con mi tarjeta de crédito alguna suma desorbitada, una que la gente de a pie no verá ni en toda su vida, será una buena forma de satisfacer profundamente mi ego.

Siempre tuya,
Pamela